directioner.
ʟᴀʏᴏᴜᴛ ʙʏ © ᴍ ᴏ ᴄ ʜ ᴀ
The layout was made specially for me.
All links open in a new tab.

Semasa bercuti

Annyeonghaseyo.Dirah back.Sebenarnya, semalam Dirah dah balik dari percutian.Tapi , Dirah terlalu letih untuk menaip.Hari ini Dirah ingin menceritakan kepada korang tentang percutian Dirah di Pulau Langkawi , Malaysia dan Pulau Pinang , Malaysia.Dirah bercuti bermula pada 4 Disember dan berakhir pada 9 December.Ianya kira-kira 6 hari.Hari yang pertama (Rabu 4 Disember 2013), saya memulakan perjalanan saya pada 3.00 pm.Di dalam kereta ayah saya iaitu Honda Stream RXZ , tiba-tiba ibu saya ketawa.Keluarga lain pelik dengan ibu.Sebenarnya ayah saya memakai baju terbalik.Kami pun ketawa .Ouh , ini adalah keluarga saya yang mengikuti kami ke Pulau Langkawi dan Pulau Pinang.

Ahli Keluarga saya
  1. Ayah → Ikut
  2. Ibu → Ikut
  3. Along → Tak ikut sebab ada banyak kerja
  4. Angah → Ikut
  5. Dirah → Ikut
  6. Luqman → Ikut
  7. Aleesya → Ikut
Pada 04:30 ptg, saya tidur kerana terlalu penat.Pada 07:27 mlm,  keluarga saya berhenti R & R . Kami makan di sana.Selepas kami selesai makan, kami terus pergi ke surau dan menunaikan solat mangrib serta isyak.Lepas tuh,sambung perjalanan..Esoknya,pegi berhenti lagi di R&R untuk berhenti solat Subuh.Lepas siap solat,teruskan pejelanan.Pukul 1.14 pagi , kami benti makan di sungai Perak.Pada pukul 6.16 p.m,dah smpai di Perlis.Solat subuh di Masjid Alhussin.Pukul 8.06 pagi,naik feri ngn sedare mara.Petangnya,dah smpai.Terus pegi ke umah sewa.Pukul 3.02 ptg,kami nak cable car di Langkawi.Di tmpt calble car itu,dirah,abg dan sepupu,bgi mkn ikan smntare tunggu sedare mara yang lain turun dari cable car.Disebabkan angin kuat,semua cable car diberhentikan.Jadi,sedare mara yg lain ad kat tempat perhentian cable car.smpai ke malam tunggu.Pukul 9 malam baru sedara yg trsangkut kt ats tuh turun.Pukul 1.37 pagi,tidur.Esok,pukul 9.16 pgi,nak bot pusing pusing kat Langkaw.Pukul 2.00 petg,dah siap turun dari bot.Pegi makan.Pukul 2.27 ptg,lepas abis mkn,nak jalan,kiteorg sewa van,van tu mati tgh jalan -,-Pstu kol 3.27 ptg,pergi rams.Bli chocolate,barang dapur dan byk lgi.Pukul 12.56 pgi,dirah tidur.Esoknya,dirah ngan sedara seme tinggalkn langkawi.Pukul 3.45 ptg tu,dh naik feri untuk pergi ke Perlis balik untuk mbik kereta.Pd pukul 11.02 pgi,naik feri yg boley bwk masuk kereta pegi ke Pulau Pinang.Pstu,berehat kat R&R.tidur kat sana.Esok,pukul 9.23 pagi,kiteorg pegi bukit bendera.Lepastu,enjoy ngn kuage.Pukul 1.20 pgi,tido.Esoknye,dh blik umah.Pukul 6.04 ptg,smpai di rumah :D Tamat :) Ini gmbar smsa brcuti >>INI<<

"Semasa bercuti" was Posted On: Wednesday 11 December 2013 @14:56 | 0 lovely comments

« Older posts | Newer posts»

Copyrighted © TeaCakeHouse. All rights reserved. Thank you.
View with Google Chrome in a 1280 x 800 SR. Inspired by Kaith, Images from Cursor from Images from